Moduri de a-ți detoxifica creierul prin optimizarea sistemului glimfatic

La nivel mondial, 50 de milioane de oameni trăiesc cu Alzheimer și alte forme de demență, simplul gând al căruia este suficient pentru a provoca anxietate. Vestea bună: Mulți experți cred că suntem în mare măsură în controlul destinului nostru cognitiv. Deci, în onoarea Lunii Alzheimer & Brain Awareness, aducem la cunoștință despre modalitățile simple, dar incredibil de eficiente, pe care le puteți optimiza sănătatea creierului și puteți reduce riscul bolilor cronice cu dietă simplă și schimbări de stil de viață.
În timp ce sistemul limfatic a primit o atenție sporită în ultimii ani, aproape nimeni nu vorbește despre sistemul glimfatic (așa cum este sistemul limfatic al sistemului nervos central). Asta pentru ca abia acum înțelegem ce este, ce face și cum optimizarea este esențială pentru menținerea sănătății cognitive și mentale.

Ce este sistemul glimfatic?
Sistemul glimfatic este format din canale de apă, pori și alte căi de degajare din creier și din măduva spinării care ne ajută să eliminăm produsele secundare ale metabolismului celular. Sistemul glimfatic circulă lichidul cefalorahidian (CSF) pe parcursul acestor căi și, pe lângă eliminarea deșeurilor, se consideră că sistemul este important pentru reglarea volumului fluidului intracranian și al sănătății sistemului nervos central.

Ce influențează cât de bine funcționează sistemul glimfatic?
Funcția eficientă a sistemului glimfatic este dependentă de o varietate de factori, inclusiv sănătatea inimii, sănătatea imună și sănătatea vaselor de sânge. Inflamația, boala și alegerea nepotrivită a dietei și a stilului de viață pot împiedica drenajul limfatic al creierului și pot afecta negativ sănătatea corpului și a creierului.

5 moduri de optimizare a sistemului glimfatic și de stimulare a sănătății creierului:
Un sistem glimfatic de funcționare sănătos ne poate ajuta să ne menținem sănătoși pentru anii următori, să ne protejăm cunoașterea și chiar să reducem riscul bolilor neuro-degenerative. După adoptarea acestor cinci strategii simple, pacienții au mai puține dureri de cap, mai multă claritate mentală, o creștere a energiei, o capacitate crescută de concentrare, mai puțină anxietate și tristețe. Micile modificări pot avea uneori efecte pozitive exponențiale.
1. Stați hidratat, mai ales atunci când crește temperatura.
2. Acordați cu seriozitate prioritate somnului.
3. Faceți mișcare în fiecare zi.
4. Mâncați alimente care susțin sănătatea creierului.
5. Asigurați-vă că mergeți la toaletă regulat.

În plus, este recomandat ca pacienții să ia în considerare modalități suplimentare care pot îmbunătăți oxigenarea și pot reduce inflamația în organism, cum ar fi saune infraroșii, oxigen hiperbaric și terapii de masaj cranio-sacrale.