Obținerea mai multor ore de somn poate fi cheia unei bune alimentații

Nu este nimic mai rău decât să nu poți funcționa ziua, după un somn teribil. Te simți obosit și aproape bolnav, dar e mai mult decât să te simți „oprit”. Faptul că nu dormi suficient – mai puțin de șapte ore – poate afecta negativ funcționarea cognitivă, duce la creșterea în greutate, distrug hormonii noștri și, conform unui nou studiu, contribuie la o nutriție necorespunzătoare.

Cercetările prezentate la Ședința anuală a Societății Americane de Nutriție au constatat că persoanele care au beneficiat de mai puțin de șapte ore de somn pe noapte (numărul pe care CDC îl recomandă pentru adulți) au consumat mai puține vitamine și minerale cheie, inclusiv vitaminele A, D și B1; magneziu; calciu; zinc; și fosfor. Așa este: organismele noastre nu fac majoritatea acestor micro-nutrienți, așa că trebuie să le aducem prin hrana sau mediul nostru. De exemplu, acidul folic este esențial pentru regenerarea ADN-ului și este găsit în alimente cum ar fi verdețuri cu frunze închise, nuci și semințe.

Constatările noastre sugerează că persoanele cu o durată scurtă de somn ar putea beneficia de îmbunătățirea aportului lor de aceste elemente nutritive prin dieta și suplimentarea nutrienților, a spus autorul studiului de plumb Chioma Ikonte, într-o declarație.

Studiul nu a putut spune dacă a fost lipsa de somn care provoacă un aport mai scăzut de nutrienți sau invers, dar a spus că cercetarea viitoare ar trebui să se supună rolului suplimentelor asupra rezultatelor somnului pentru a vedea dacă aceasta ar putea fi o strategie viabilă pentru cei care au dificultăți de somn.

Oricum, atât somnul, cât și alimentația adecvată sunt esențiale pentru o varietate de alte rezultate de sănătate, deoarece știm că tot ce este în corpul nostru este interconectat. Deci, dacă aveți astfel de simptome, merită investigat.

Cu somnul, veți dori să urmăriți cât de multe ore dormiți noaptea, observându-vă dacă vă treziți toată noaptea. Dacă vă este dificil să adormiți, poate doriți să încercați ceva de genul recondiționării spațiilor de somn pentru a induce somnolență.

După cum am arătat, o alimentație necorespunzătoare ar putea contribui la un somn sărac, așa că veți dori să verificați și ce vitamine sau minerale esențiale vă lipsește. Puteți face acest lucru prin obținerea unui test de sânge de la medicul dumneavoastră și discutarea vitaminelor cu care ar putea fi recomandate.

Dacă se simte ca un pas pe care doriți să îl faceți, începeți prin a incorpora mai multe alimente pe bază de plante în dieta dvs. care conțin vitamine și minerale esențiale. Puteți încerca, de asemenea, unele suplimente care sunt recomandate de unii experți pentru sănătatea generală. Ca și în cazul adăugării oricăror noi protocoale la rutina dvs., veți dori să vă consultați în prealabil cu medicul dumneavoastră.

Este interesant (și nu foarte surprinzător) că aceste două elemente esențiale ale sănătății noastre sunt conectate și așteptăm cu nerăbdare să auzim mai multe despre cercetarea legăturii dintre cele două. Între timp, ne vom concentra pe obținerea unui somn mai bun și a consumării unor fructe și legume dense de nutrienți.