Consumul scăzut de fructe și legume poate crește riscul de a muri

Sfaturile celor mai bătrâni de a vă mânca fructele și legumele au un sens complet. Până la urma urmei, aceste plante puternice sunt îmbibate cu vitamine, minerale, antioxidanți și o varietate de fitochimicale care sunt esențiale pentru sănătatea fizică și psihică.

Dar acum avem o idee mult mai vastă despre cât de benefice sunt fructele și legumele; atât de bune, încât ne mențin în viață. Un nou studiu prezentat de curând la reuniunea anuala a Societății Americane de Nutriție sugerează ca, consumul inadecvat de fructe și legume ar putea reprezenta milioane de decese din cauza atacurilor de cord și a accidentelor vasculare cerebrale la nivel mondial.

Pe baza datelor din 2010, cercetătorii estimează că un consum scăzut de fructe (definit ca mai puțin de 300 de grame, echivalentul a două mere) a fost de vină pentru 1,8 milioane de decese cardiovasculare, în timp ce consumul redus de legume (mai puțin de 400 de grame, echivalentul a 3 cești tocate morcovi) a dus la 1 milion de decese. Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au estimat aportul de fructe și legume în diferite țări din studiile privind dieta și datele privind disponibilitatea alimentelor, apoi au combinat-o cu datele privind cauzele de deces din acel an, printre alți factori.

În timp ce asocierea a fost cea mai puternică în țările care au cel mai scăzut consum de fructe și legume în general, inclusiv mai multe țări din Asia de Est și Africa Sub- Sahariană, aceasta a fost încă destul de semnificativă în Statele Unite. Comparativ cu restul lumii, totuși, lipsa legumelor părea a fi cea mai mare problemă pentru americani: consumul de legume sub optim a fost considerat a reprezenta 82.000 de decese cardiovasculare, în timp ce consumul de fructe sub optimal a fost de 57.000.

Deoarece problemele cardiovasculare sunt cauza nr. 1 a deceselor în Statele Unite (și la nivel mondial), această cercetare sugerează că – pur și simplu prin a-i face pe oameni să mănânce mai multe astfel de produse – avem un potențial uimitor de a reduce numărul de decese cauzate de infarct miocardic și accident vascular cerebral . „Fructele și legumele sunt o componentă modificabilă a dietei care poate afecta decesele care pot fi prevenite la nivel global”, a spus autorul studiului, Victoria Miller, fiind profesor doctor, într-un comunicat de presă.

Câteva motive pentru care fructele și legumele pot fi atât de cardio-protective: sunt încărcate cu fibre, care ajută la captarea și curățarea colesterolului din sistemul nostru și hrănesc microbiomul. Fructele și legumele conțin minerale, cum ar fi magneziu, care ajută la scăderea tensiunii arteriale; și oferă o varietate de antioxidanți și compuși ai plantelor care s-au dovedit a reduce inflamația. Desigur, unii oameni care mănâncă mai puțină producție ar putea să se angajeze și în alte comportamente nesănătoase care cresc riscul pentru probleme cardiovasculare (de exemplu fumatul sau un stil de viață sedentar), însă acest studiu relevă faptul că, consumul inadecvat de fructe și legume reprezintă o parte semnificativă a problemei.

Pentru a profita de cel mai mare beneficiu cardiovascular din dieta ta, totuși, ar trebui să te uiți dincolo de culoarul de produse. Pe baza cercetărilor anterioare, alte alimente care par a avea un impact pozitiv și un risc mai scăzut pentru probleme cardiovasculare includ fructele cu coajă lemnoasă, cereale integrale, ulei de măsline și pește gras. Acesta este motivul pentru care mulți experți recomandă să se concentreze pe o dietă în stil mediteranean. De fapt, studiul de referința din 2013, care a fost concentrat asupra peste 7.000 de persoane, a constatat ca oamenii care consumă o dieta mediteraneana bogată în ulei de măsline și nuci au avut un risc semnificativ mai mic de a experimenta un eveniment cardiovascular major, cum ar fi un atac de cord sau accident vascular cerebral.

Într-o lume de diete moderne și strategii rapide de adaptare, această cercetare întărește una dintre cele mai simple modalități de a stimula sănătatea inimii, sănătatea generală și longevitatea: Mâncând mai multe legume și fructe zilnic, reprezintă cheia către o viață sănătoasă.