5 modalități foarte practice de a vă îmbunătăți inteligența emoțională, potrivit psihologilor

Inteligența emoțională este un termen popular care este adesea aruncat în conversațiile care se referă la o comunicare eficientă și la încurajarea relațiilor de durată și sănătoase. Cu toate acestea, dezvoltarea unei cantități robuste de inteligență emoțională (uneori numită EQ sau coeficient emoțional) ar putea prezenta ca fiind copleșitoare, mai ales dacă nu sunteți sigur de unde să începeți sau ce înseamnă de fapt termenul.

În esență, EQ-ul își găsește capacitatea de a conștientiza și regla propriile emoții, fiind, de asemenea, empatic, conștient de emoțiile și reacțiile celor din jur. Pe măsură ce devii din ce în ce mai inteligent din punct de vedere emoțional, ești activat să îți guvernezi relația cu tine și cu ceilalți mai eficient, chiar și în fața conflictelor.

În mod corespunzător, există modalități practice prin care poți începe să îți impulsionezi EQ-ul astăzi și, la rândul tău, să-ți crești conștiința de sine și să îți îmbunătățești relația cu tine și cu ceilalți. Mai jos, cinci psihologi dezvăluie metodele lor de a crește EQ-ul pragmatic:

1. Nu-ți mai distrage atenția când ceva nu se simte în regulă
Cu toții am fost acolo: Se întâmplă ceva rău, indiferent dacă este vorba despre o despărțire sau o întâlnire dură la locul de muncă, iar noi venim acasă și înecăm sentimentele distragându-ne cu orice ne este disponibil. Potrivit psihologului clinic autorizat Amber Groomes, fiind profesor doctor, amorțirea emoțiilor este o modalitate sigură de a vă epuiza EQ. „Există moduri interminabile de a ne amortiza emoțiile noastre. Bazându-ne pe droguri sau alcool, ecrane, social media, mâncare, televiziune etc., pentru a evita să ne simțim emoțiile pot deveni un obicei greu de rupt care ne scoate din punct de vedere cronic. ”

Când ai un impuls să apelezi la oricare dintre aceste mecanisme de cooperare, fă un pas înapoi și întreabă-te de ce vrei să evadezi emoția pe care o deții. Odată ce îți dai seama de scuză, recunoaște-o și apoi alege în loc să stai cu emoția ta, atât timp cât trebuie să fie simțită.

2. Notează
Acesta este adevărul: Notarea zilnică pentru auto-reflecție este un instrument excelent pentru a stimula conștiința de sine și, tangențial, EQ, potrivit psihologului consilier Melissa H. Smith.

Îndemnările ei sugerate:

„Ce lecții am învățat?”
„Cum am fost provocat astăzi?”
„Cum am crescut astăzi?”
„Ce am învățat despre mine astăzi?”
„Ce am învățat despre alții astăzi?”
3. Creați „check-in-uri” emoționale
Verificați periodic experiența emoțională. „Setați o alarmă pe tot parcursul zilei și verificați-vă emoțiile”, spune Smith. „Întreabă, ‘Ce simt?’ Fii curios despre emoțiile tale și întreabă: „Ce contribuie la aceste sentimente?”

Cultivă curiozitatea despre experiența ta emoțională și începe să tragi o legătură între gândurile și emoțiile tale.

4. Exersați validarea emoțiilor altor persoane
Învață să validezi. Potrivit lui Groomes, validarea emoțiilor altuia înseamnă a fi capabil să identifice ceea ce simte o persoană și de ce acest sentiment are sens în funcție de lucrurile prin care trece.

„Când validăm, comunicăm că înțelegem cu adevărat experiența emoțională a altuia”, explică Groomes. Deși validarea este diferită de a fi de acord, spune ea: „Nu trebuie să fim de acord cu emoția cuiva pentru a înțelege de ce se simte așa. Este diferența între a spune:„ Am înțeles cum te simți; Am fost concediat ”și„ pot vedea cum te-ai simți confuz din moment ce șeful tău nu ți-a dat niciodată un avertisment despre acest comportament ”.

5. Încercați să reflectați în conversațiile cu ceilalți
Pentru a vă sprijini practica de validare, asistentul social clinic și terapeutul Alixandra Foisy, sugerează repetarea a ceea ce auzi când ești angajat în conversațiile cu ceilalți. „De multe ori credem că am auzit pe cineva, dar nu-l înțelegem cu adevărat”. „Repetând ceea ce spune cineva în propriile tale cuvinte, puteți să le arătați că ascultați și doriți să-i înțelegeți corect.”

Cu cât te antrenezi mai mult pentru a identifica emoțiile celorlalți – și te poți înscrie pentru a te asigura că ai dreptate despre ele – cu atât vei fi mai stabil pe propriile emoții.

Desigur, după ce ați început să implementați aceste cinci metode practice de stimulare a ecologiei, poate doriți să continuați să lucrați la EQ-ul dvs. în moduri mai aprofundate, spunând, începând o practică de meditație zilnică sau participați la ședințe de terapie, dacă acest lucru vă este accesibil. . Și după ce ați început să vă cultivați propriul sentiment de conștientizare de sine, veți observa că puteți identifica mai ușor alte persoane inteligente emoțional din jurul vostru. Persoanele inteligente emoțional tind să atragă și să se bucure de compania altor persoane inteligente din punct de vedere emoțional, iar navigarea procesului de creștere alături de altcineva care se angajează să extindă EQ se poate dovedi a fi un proces frumos și complex.